mim-blog86

Selasa, November 16, 2010


sdr xsdr sok dh pun mnjelma hari raya aidiladha...yela ramai org xamk ksh sgt dgn hari raya aidiladha ni...mybe bg diorg xspntg mne pun..ape pun ia ttp mberi 1 kesan sjrh dlm dunia Islam...mm tp ble tibe hari raya aidilfitri msg2 bersemangat waja nk raikan....ape yg aku tau ade sesetengah negeri yg sambut aidiladha ni dgn meriah...seperti negeri cik siti wan kembang iaitu Kelantan....sume 2 atas inisiatif sendiri sbnrnye...seperti kate ustaz aku dlu "tepuk dada tanya iman"...mm tibe2 tringat lak kt ustaz mokhtar yg baik ati tu...huhuhu..

pic yg aku gune kt ats 2 same dgn pic profil utk fb aku...hehe aku suke sbab die nmpk comel so aku nk gune kt blog lak biar die trus mncomelkan blog aku ni.....hahaha mcm poyo skt je kn...?k blk pd topik asl aku td,ade org pggil hari raya aidiladha ni sbg raya korban or raya haji...ape pun yg di pggil mksdnye sme je...hari raya aidiladha atau hari raya haji mrupakan perayaan yg di rayakn di seluruh dunia..n pd hari tsebut org islam akn melakukan ibadat korban bg memperingati peristiwa Nabi Ibrahim dlm menunaikan perintah Allah & kesabaran anknye Nabi Ismail dlm menuruti perintah Allah s.w.t...

so smpena menyambut kedatangan hari raye aidiladha pd ari sok,aku nk ucapkn slmt melakukan ibadat korban..xkire la sama ade haiwan yg nk di sembelih 2 lembu,kambing or biri2 utk di bg2 kn kpd org ramai trutama gologn miskin...1 je pesanan aku..klu nk smbelih 2 pstikan kaki n leher di ikat btul2...sbab ade tjadi haiwan yg nk disembelih tlepas ikatan n mengamuk...abs kne kejar diorg sume....heheheh lwk la...

.......same2 la kite meraikannye k.... ;-)


Tiada ulasan: