mim-blog86

Jumaat, November 19, 2010

rutin hidupku...hukhuk

mcm aku katekn smlm..arini nk basuh baju dlu...bgn tido td dh tghri sbab mlm td klu 4lbih br aku tido..igt kn nk tido awl tp perut rase lpr lak...dok pk2 nk mkn ape,aku msk megi kari jela..sumbat kn tulang lembu or kambing aku xtau la...jnji tulang n ade isi la...klu xjd jin mkn tulang ni...(petik kate org2 tue smlm mse korban)...

bgn tido td dok lpk jap bace surat kaba...pstu mkn dlu sbab arini jumaat so mnjadi kewajipan utk aku g solat Jumaat....aku mkn skt je wt alas perut klu xnti kelaparan lak mse kt masjid nti...dh menganggu ke'kusyuk'kan aku...hehehe...so lps mkn td aku g mndi dlu n siap2 g msjd...aku tgk jam dh dkt kul 1 suku..takut diorg dh solat je...cpt2 la aku g..

smpai masjid khatib tgh bace khutbah lg...huhu lega rase...tp khutbah nk abs dh,tggl bace doa je....lps solat,ramai2 bertakbir raye br imam bace doa mcm biase...abs wt ape yg patut br aku blk umh n basuh baju...rutin hidupku mcm biase la...basuh baju sendiri ,xbg mak aku basuh pun...pdhal dh byk kali mak aku nk basuhkn tp aku ttp xnk bg...biar aku wt sendiri...huhuhu

lps basuh baju,kne bilas lak....kering kn,sidai n jemur....tp skrg ni ok la sbab dok sni aku xyah nk gune tgn... gune tenage mesin je...dlu mase dok umh sewa sendiri lg pnt sbab aku basuh baju gune tgn je.....mesin basuh mmg xde....pengalaman hidup di tempat org...hidup sendiri...sakit n susah sendiri tanggung...huhuhu...walaupun cmtu aku ttp enjoy...


......pengalaman hidupku.... :-)

4 ulasan:

puteriann berkata...

dr entry abg : rutin hidupku mcm biase la...basuh baju sendiri ,xbg mak aku basuh pun...pdhal dh byk kali mak aku nk basuhkn tp aku ttp xnk bg...biar aku wt sendiri...huhuhu
ayg : sekarang ni, sejuk perut mak abg..tapi klu pas kawen mcm ni....
sejuk perut ayg klu bile dh kawen pun abg masih mcm ni...hahaha....

mim berkata...

no komen...lalala

puteriann berkata...

tak leh kata "no komen"...kena kata ..."i will" ....hahhaaha

mim berkata...

ign pun.....hahaha