mim-blog86

Rabu, April 27, 2011

Penunggu Istana

korg dh tgk lum citer penunggu istana?smlm aku g la tgk dgn kwn sbab org kate citer ni mmg realiti dr paranormal....aku ni mcm nk xnk je percaye...mlm smlm aku plan g tgk kt city square...tmpt lain ade gak pawagam tp rasenye kt city square ni lg best kot tmpt duduk die...kire kusyen empuk la...hehehe




sbnrnye smlm ujan yg agak lbt dh trun kt bndar jb...so sweater aku pun dh basah kene ujan....aku fkr2 klu nk tgk wyg ni dh tentu gigil bile kene aircond kt dlm panggung nti...maka dgn ati yg ikhlas aku g beli sweater yg macho kaler purple...hahaha...bile pakai kompom xsejuk mase tgk penunggu istana...




korg klu rase nk tgk pengalaman paranormal elok g tgk...tp mmg wat aku kompius tul ke filem tu bkn lakonan..?ade org kate citer tu mmg 100% real....ish xkn la kot sbab ade part mereka yg kene bunuh dgn 'hantu'...tp serius,smlm aku masih rase n dok fkr psl filem tu realiti or lakonan...


mangsa pembunuhan 'hantu'


mlm td bile aku smp umah trus je aku search psl penunggu istana ni sbab nk tau sama ade filem realiti or sekadar lakonan...n aku dh pun dpt jwpn nye....korg cube la tgk dulu,pastu bole wat komen same2 dgn aku k....hehehe


ngeri x??


ok la kt sini aku nk share sinopsis psl filem ni...korg fkr la sendiri....

Segala yang dipaparkan dalam Penunggu Istana semuanya rakaman video yang sebenar daripada penyelidikan sekumpulan pelajar tentang sebuah rumah lama di Papan, Perak.

Cerita yang selama ini hanya didengar daripada masyarakat setempat tentang sebuah rumah yang dikenali sebagai Istana Bilah mula terungkai dengan penemuan beberapa peristiwa aneh dan misteri.

Pengurus Besar Filem & Drama Primeworks Studios yang juga Penerbit Eksekutif filem Penunggu Istana, Tengku Iesta Tengku Alaudin berkata, filem itu diterbitkan untuk memberi peluang kepada audiens menilai sendiri kesahihan di sebalik kisah paranormal yang sering dicanangkan.

“Penunggu Istana merupakan sebuah filem yang merupakan cantuman daripada dokumentari yang dirakamkan oleh sekumpulan pelajar yang membuat penyelidikan tentang aktiviti paranormal.

“Filem ini adalah asli dan tiada sebarang tokok tambah dan semuanya adalah benar belaka. Namun, semuanya terpulang kepada masyarakat sama ada untuk mempercayainya atau tidak,” katanya.

Tambah Tengku Iesta lagi, pada awalnya kumpulan pelajar itu mahu melakukan kajian paranormal itu sebagai projek universiti mereka.

Namun, selepas mengesan sesuatu yang aneh sewaktu berada di Istana Bilah, mereka memberanikan diri untuk meneroka jauh dan mengenali dengan lebih dekat alam ghaib di rumah itu selama 15 hari di sana.

Apakah penemuan yang telah ditemui oleh mereka sepanjang di sana dan bagaimanakah pula dengan kesudahannya? Semuanya akan terjawab dalam Penunggu Istana yang kini sedang ditayangkan di pawagam.

k yg ni komen dr slh sorg yg dh menonton filem ni...huhuhu seram seyh...

komen 1:
Sesapa yang lemah semangat, jangan tengok lah.... Seram dia lain sikit.... 

Terpikir-pikir sampai pagi ni.. apa jadi dengan Amar?

komen 2:
Baru lepas tengok semalam. Best ah..

Cuma masa aku balik, cepat2 bukak lampu satu rumah, tidor pun bukak lampu!   Tak pasal-pasal seram sendiri..

Rumah aku terang berderang sampai pagi...

klu korg rase berani n ati kering nk g tgk sila kn la....hahaha..tepuk dada tanya hati...kekeke

3 ulasan:

miss raihan berkata...

mestilah belakon kot.kalo x dah gempar satu malaysia jadi kes polis dahlah

mim berkata...

kompom ke belakon je..?dh tgk lum..? :D

miss raihan berkata...

belom