mim-blog86

Rabu, Mei 04, 2011

Filem SERU (Tayangan Unggul)

Salam ukhuwah utk pembace blog ku ni...hehe...mcm poyo le plak ayat aku ni...k2 xpe abaikan je...korg mesti dh tau ape yg aku nk citer kali ni...ha pandai pun...mesti la psl filem Seru yg sdg rancak tyg kt pawagam skrg ni mulai 28hb april 2011 aritu...hahaha...ade sape2 yg dh g tgk ke?bg sape2 yg blum n bercadang nk g tgk elok la korg bace dulu komen aku kt sini...baik korg simpan duit tu tgk citer lain kt pawagam...




ok korg bace dulu sinopsis filem seru ni dulu...hahaha

Cerita ini mengisahkan tentang sebuah produksi yang sedang membuat satu penggambaran. Semasa penggambaran berlangsung, terjadi pelbagai kejadian aneh dan histeria sehingga berlakunya pembunuhan. Bermula dengan penolong pengarah (Sari) yang diserang histeria semasa penggambaran sedang berlangsung, diikuti oleh jurumekap (Julia) yang menjerit lalu rebah apabila bekalan elektrik terputus. Julia bangun dan terus menuju ke hutan dan menghilangkan diri.
Juru kemera Sham dan Tony diarahkan ke hutan untuk mencari Julia. Pengarah (Sam) telah menghentikan penggambaran dan mengarahkan krew-krew pulang ke tempat berkumpul mereka untuk mengelakkan situasi menjadi lebih buruk. Penerbit (Lina) mengarahkan agar Sari dibawa mendapatkan rawatan di hospital. Selepas Sari dibawa pergi, satu demi satu pembunuhan berlaku yang menyebabkan keadaan menjadi tidak terkawal. Semua siri pembunuhan itu adalah disebabkan oleh sepasang suami isteri yang tidak dapat menerima kematian anak dan cucu mereka. Dan krew yang terlibat dalam penggambaran tersebut, terutamnaya Sari digunakan sebagai alat untuk mendapatkan kembali anak dan cucu
Senarai Pelakon:
Sharnaaz, Cut Mutia, Azman Hassan, Nora Danish, Awal Ashaari, Pierre Andre, Qhaud, Dazrin, Murshid, Nabila, Nursyarifatun, Dewa Sapri, Mona Majid, Nisha Dirr, Along, Sufian.
Pengarah:
Ming Jin, Pierre Andre.

klu tgk name pengarah Pierre Andre tentu la aku percaye citer ni mesti mantap....tp lps aku tgk mmg rase menyesal sgt2....barisan pelakon die ade name Nora Danish,Pierre Andre & Awal Ashaari...kire name pelakon yg kite knl la kn...tp sbnr nye 3 pelakon tu cume muncul pd awal filem je...tu pun diorg 'berlakon dlm berlakon'....huhuhu...nape aku kate citer ni xbest...



ade sape2 penah tgk Penunggu Istana x?terus terang aku kate citer tu tipu tp ade gak yg percaye mcm kisah benar je...sbnr nye teknik kamera yg diorg gune dlm filem Seru ni same mcm filem Penuggu Istana...pelakon sendiri yg merakam kamera sambil berjalan n berlari...n hasilnye mmg hancus la....aku rase pening tgk citer ni....


mslh nye diorg berlakon je bkn real pun...xperlu la wat citer mcm org bodoh je...nyesal sgt aku g tgk...rase tertipu je...lain la klu Penunggu Istana nmpk real tp sbnr nye tipu je...ni antara filem terburuk penah aku tgk....sbab tu la finas susun filem utk tygn kt pawagam mulai dr Penunggu Istana pastu Seru...sbab diorg tau kedua2 citer ni sgt teruk dgn teknik kamera rakam sendiri sambil berlakon...hahaha...
mcm ni punye filem pun boleh kuar...ape punye idea la cmni...ade 1 babak yg patut nye seram tp aku bole tergelak dgn kwn lak...babak seram + terkejut = kelakar @ lawak....nk wat babak seram tp wataknye mcm org gile je...hahaha mmg hancus sgt citer ni....kpd yg blum menonton aku sarankan korg jgn tgk filem ni....serius teruk...
bkn niat aku nk jatuh kan industri filem kite...aku masih sokong industri filem malaysia...klu xsokong xde la aku buang duit g tgk filem ni kt pawagam...baik aku beli cd cetak rompak je yg berlambak jual kt sekitar jb....huhuhu...tp rasenye klu aku beli cd cetak rompak filem seru ni kompom aku campak je dlm tong sampah lps tgk!

aku nk tggu filem Kongsi yg nampak lebih berkarisma...hak3

Tiada ulasan: