mim-blog86

Ahad, April 10, 2011

telur palsu vs telur ori...

br2 ni kite di kejut kn dgn isu telur palsu dr china yg berada di pasaran malaysia...perkara ni telah di kenal pasti di negeri Pulau Pinang oleh Persatuan Pengguna Pulau Pinang (CAP)...aku sbnr nye xnk ulas isu2 camni sbab mls nk menaip sbnr nye..tp bile aku dok pk2 blk maka rase terpanggil nk ulas or komen psl isu hangat ni....






kite sedia maklum yg negara china ni byk keluarkn produk2 tiruan yg ade di seluruh dunia ni...dgn pelbagai gred yg ade...malaysia pun xketinggalan dr mengimport produk2 tiruan ni...tu hakikat n fakta nye...klu x,xkn la berlambak produk pasaran 'made in china' kt malaysia ni...huhuhu

tp kn ape yg pelik kn sgt2 ni,sape yg g import telur palsu dr china ni?adakah dr pihak kerajaan or pihak pemborong telur?bkn ke negara kite ni byk menternak ayam telur yg fungsinye utk bertelur je tiap ari...xckup lg ke telur2 yg ade tiap ari smp nk bw masuk telur palsu ke pasaran???



pic care buat telur palsu...


cube kite renung2 kn...ape yg bagusnye produk makanan keluaran china smp kn ade yg sanggup utk import telur palsu...bab khasiat aku rase telur palsu mmg jauh beza dr yg ori...xsangke china sanggup mencipta telur ayam palsu demi keuntungan lumayan semate2...bab kesan kesihatan blkg kire...

aku rase mcm penah mkn telur palsu ni klu kite kesan slh 1 dr ciri2nye...pnah aku pecah kn kulit telur yg keras tu n then aku tgk kuning telurnye lain mcm...ntah la aku xtau nk kate ape...klu korg rajin search kt internet mmg dpt tau la beza telur palsu n telur ori ni camne...mcm2 hal kn dunia ni skrg.....


ai....dunia...dunia......

Tiada ulasan: