mim-blog86

Khamis, Februari 17, 2011

adakah satu tangisan?



Alhamdulillah...smlm dpt aku berjemaah bersama dlm solat Maghrib di awal waktu...memandangkan blum ade ramai lg org kt surau tmpt kje aku tu(ade la dlm 2 or 3 org je kot..)...so aku pun sukarela utk azan...lps azan dok tgu jap mane2 org yg tgh amk wudhuk...lps aku iqamah ade sorg tu 1 kje dgn aku,tp aku xsure jwtn die ape..mybe planner or shift executive kot....name die Izam..die sruh sorg abg tu utk imam tp msg2 tolak...so aku sruh Izam je g dpn utk jd imam...

suara n bacaannye mmg sdp la...sesuai utk die mengimami ktorg sbab slh 1 ciri2 imam ni mesti la antara bacaan yg plg baik...bile masuk rakaat ke-2 bacaan nye jd tersekat2...maksud aku suaranye dh jd lain...pastu aku dgr si Izam selesema.....aku rase mgkn die nangis kot sbab suare die mcm org tgh menangis..bkn sng nk dpt khusyuk yg smpurne dlm solat ni shingge menitis airmate...huhuhu..trus aku jd terharu dlm solat tu...(tp bkn la aku menangis gak)...respek kt die! len kli klu ade kesempatan aku nk die jd imam utk ktorg...insyaallah......!

ape yg aku cter ni bkn la utk bermegah2 atau menunjuk akan sesuatu amal ibadah yg telah di lakukan (moge aku di jauh kn dr sifat riak & bangge diri)...tp sekadar nk share pengalaman hidup aku....smlm adlh 1st time aku jumpe imam yg menagis dlm solatnye...subhanallah! mudah2an kite semua akan beroleh khusyuk yg sempurna dlm stiap solat yg kite lakukan....juge mendapat keberkatan dlm setiap amal ibadah...insyaallah....



ALLAHUAKBAR...(Allah Maha Besar)...

Tiada ulasan: