mim-blog86

Khamis, Mei 05, 2011

Filem Thor...

setelah kecewa dgn filem seram malaysia yg xberkualiti skrg ni,sok nye aku nekad lyn filem lain lak...kali ni kitorg sepakat nk tgk filem Thor...walaupun dh kuar dvd cetak rompak sekitar bandar jb...tp aku tgk pihak berkuasa mcm xmain peranan plak...biar kn diorg jual secara terbuka kt org ramai...ai ape nk jd dgn malaysia skrg ni...nmpk sgt lemah nye sisitem penguatkuasaan undang2...lanun cetak rompak jual camtu je...aku penah tgk diorg jual dvd cetak rompak kt dpn bank tp polis yg ade kt situ wat bodo je...aku hrp diorg xkene SOGOK dgn penjual dvd tu la....huhuhu




filem ni sbnr nye adaptasi dr komik marvel yg seangkatan spiderman sbnr nye....aku nk share sinopsis utk korg bace....kliu rase menarik bole g nti k....hehehe ;)

Thor adalah anak kepada Oden, Raja kepada sebuah negara bernama Asgard, Thor mempunyai seorang adik angkat yang jahat bernama Loki. Senjata Thor adalah sebuah tukul besi. Dengan tukul ni Thor boleh buat apa saja kerana tukul itu memberikan dia kekuatan luar biasa.

Di Asgard, Thor adalah seorang anak raja yang temberang dan angkuh. Kerana sikapnya itu, Thor telah mencetuskan perkelahian. Perkelahian kemudiannya bertukar menjadi perang seperti mana sebuah perang besar satu ketika dulu yang pernah berlaku di Asgard.

Oden, bapa Thor dan Raja kepada Asgard menghukum Thor di atas kesalahannya. Thor di buang ke bumi lalu terdampar di sebuah padang pasir di Meksiko, tempat di mana Erik Selvig (saintis wanita) membuat penyelidikan. Erik membawa Thor ke tempat rawatan, di situlah Thor berjumpa dengan Jane Foster lalu jatuh cinta pandang pertama pada Jane.

Apabila beberapa minggu hidup di kalangan manusia, Thor belajar menjadi seorang lelaki. Tak lama kemudian, apabila mengetahui Thor berada di Bumi, musuh ketat Thor dari Asgard (adik angkatnya, Loki) menghantar makhluk-makhluk jahat ke Bumi dengan tujuan untuk menakluk Bumi dan membunuh manusia sekaligus membunuh Thor, namun kejahatan Loki di halang keras. oleh Thor yang kini berubah sikap menjadi seorang hero, bukan lagi anak raja yang angkuh dan sombong.






ape pun klu ade 5 bintang utk aku bg,rasenye aku berani bg 3 1/2 bintang...yela filem ni pun adaptasi dr komik popular....mmg xlogik la citer nye....ape pun tahniah pd pengarah sbab ade selit kn unsur lawak dlm citer ni....klu korg nk tau ape yg lawak nye,g la tgk skrg....hehehe





ni awek Thor mase dia kt bumi... :)




serius aku ckp...walaupun tiket nye rm12 n filem Seru lak rm9...aku rase berbaloi kuar kn duit rm12 bile tgk citer ni.....n aku rase mcm dh muak tgk citer hantu bodoh yg ntah ape2 je....tp bln 5 ni ade 1 citer seram tajuk Karak arahan Yusry KRU...1st time Yusry wat citer seram,camne la hsil nye nti ek...huhu...mmm kali klu xde ape2 mybe aku lyn kot...tp mule2 sekali tgk Fast Five,pastu Kongsi....'lu langsi lu mati'....hak2..






Thor yg kecewa sbab dh xkuat nk angkat tukul nye lg....huhuhu




ooo lupe lak...Fast Five dh mule tyg arini (5 mei 2011)..so kene tggu aku cuti la br bole trun panggung....xsabau nk lyn filem aksi maksi lak...asik2 hantu je.....klu hantu kak limah xpe lg sbab citer tu terbaek dr ladang tebu....hahaha...




Thor...Si Tukul yg keras kepala....kahkahkah...

Tiada ulasan: