mim-blog86

Ahad, Jun 05, 2011

Nora Elena (mesti tonton)

mesti ade yg mnt gile kt drama Nora Elena yg sdg hangat di siarkan kt tv3 skrg ni..mybe ade yg xpenah terlepas tgk drama tu tiap ari Isnin-Khamis (7mlm-8mlm)...mcm aku yg bkerja shift ni mmg susah skt la nk tgk...tu pun mase cuti bole la lyn...huhuhu..citer ni adaptasi dr sebuah novel Kasih Yang Suci...aku pun xtau,tp bile org dok citer n aku bace kt website br la aku caye...


kt bwh ni aku nk share sinopsis psl drama Nora Elena

SINOPSIS NORA ELENA
Diadaptasi dari salah satu novel popular terbitan Karangkraf – Kasih Yang Suci, mengisahkan tentang perjalanan hidup NORA ELENA yang dihantui pengalaman pahit akibat dirogol 10 tahun yang lalu.


Drama arahan Jet Li itu berkisar tentang kehidupan seorang perempuan bernama Nora Elena (Siti Saleha) yang sentiasa dibayangi detik hitam dia dinodai seorang lelaki yang bernafsukan binatang.


Selepas 10 tahun berlalu, Nora akhirnya berjaya menyingkirkan memori pahit itu setelah bertemu cinta hatinya, Idham (Zul Ariffin).

Rancangan membina rumah tangga bersama Idham dilanda badai apabila Nora mula rapat dengan majikan Idham, Seth Tan (Aaron Aziz).

Cemburu mula menguasai Idham lantaran salah faham yang timbul dan sekali gus membuat keputusan membatalkan perkahwinannya bersama Nora.

Tindakan drastik Idham membuatkan Nora benar-benar terpukul dengan keadaan yang dialami dan secara tidak langsung mengundang kembali kisah silam yang telah lama dibuang jauh.

Dugaan demi dugaan menimpa Nora serta pelbagai cemuhan terpaksa ditelan walaupun cintanya terhadap Idham sememangnya tulus dan ikhlas.

Di kala itu, Seth menghulurkan tangan dan menawarkan diri sebagai pengganti Idham dalam hidup Nora. Seth bersedia menghilangkan penderitaan Nora dengan mengahwini Nora.

Sejauh mana kejujuran Seth dan terleraikah persoalan siapakah yang menodai Nora satu ketika dulu? Semuanya bakal terjawab dalam drama meruntun jiwa yang turut dibintangi Erry Putra dan Puteri Fateen itu.


aku tau ramai girl yg terpaku n terpesona dgn sikap Seth Tan (Aaron Aziz) yg romantik gile babas tu...huhuhu...kt fb die punye la ramai yg dok puji watak lakonan die....kire hebat la namenye tu...mmg aku akui lakonan Aaron Aziz mantop gak sbab aku dh tgk lakonan die dlm drama Emil Emilda...


klu korg penah tgk la kt tv3 beberape tahun yg lps....tu la 1st time aku perasan kemunculan Aaron Aziz dr Kota Singa (Singapore) ke Malaysia..aku xsure la klu die pnah berlakon kt Malaysia sblum drama Emil Emilda tu...huhuhu..


sinopsis kt atas tu mmg xlengkap sgt sbab aku penah bace yg Nora Elena ni akhirnye tau org yg merogolnye 10 tahun lalu ialah Seth Tan..mase tu Nora sdg pregnant ank Seth...huhuhu...pastu aku xtau la ape jd kt hubungan diorg....mybe cerai?mybe gak Seth kene tgkp polis sbab kesalahan merogol?or diorg ttp bersama sbab cinta punye psl...hahaha  


so kite same2 tggu ape kesudahan drama mesti tonton kt tv3 ni.....klu aku terlepas pun xpe sbab aku bole tgk kt tonton.com.my...hehehe..klu korg nk tgk kt tonton pun xde mslh tp kene register dulu la..hahaha..aku register dulu pun sbab nk tgk drama Chinta dlm slot akasia... :)


ok kt bwh ni ade video lagu n part romantik antara Seth Tan & Nora Elena...so korg bole la lyn elok2 ye....hehehe...ok aku pun nk chaw dulu..jgn lupe tgk drama ni kul 7mlm sok k....bye! ;)














5 ulasan:

miss raihan berkata...

lelaki po layan ke cite ni =P

puteriann berkata...

miss raihan : kalau nk tau lelaki lebih elok lyn spya leh belajar skill romantik terlebih...ahaks...

abg : skrg kamu sgt suke drama cinta2 ni nape plak...ish2 tak ham tol...

mim berkata...

raihan: drama ni umum la cik,so baik lelaki or wanita,yg tue ke mude bole je lyn citer ni....hahaha

ayg: xde mslh pun kn klu nk tgk..mcm kamu gak mnt kt citer ni..'nape plak...ish2 tak ham tol...'

puteriann berkata...

miss raihan : betul kate en mim too...tengok la cite too best bangat...

abg : tak leh lbh2...nnt kamu salurkan ke saluran yg slh...hahaha

mim berkata...

Ayg: kamu jgn wat komen yg berunsur provokasi di sini ye...huhuhu