mim-blog86

Jumaat, Disember 17, 2010

cikgu aku

sekadar hiasan

orait....pic kt atas 2 xde kne mengena dgn cter aku k...sj nk ltk bg cntik skt...hehe poyo je..yg pntg bkn psl tongkat ali or tongkat abu ke ape....pndek cter cmni kisah aku...mgu lps aku g kenduri kawin umh kwn aku...die jmput sbab kate adk nye yg kawin...die kate 1 umo dgn aku tp aku xknl mne 1 orgnye...mse aku dtg 2 lbih kurg kul 4 so xdpt la nk tgk diorg sanding...tp xpela sbab aku pun dh byk kli tgk pengantin atas pelamin...cume tggl aku je yg lum lg dok atas pelamin...hahahaha...

tp sbnrnye aku xmnt sgt nk dok atas pelamin ni sbab ikut ajaran Islam xde pun kne bersanding dok atas pelamin ke ape...nikah n walimah(kenduri kahwin) je yg di tuntut...huhu...kite ni byk terikut dgn budaya kaum india...cth nye mcm 'tepung tawar' n renjis2 yg ape2 ntah...budaya india je yg wat cmtu,pastu kaum melayu ciplak...dlm Islam ade ke sruh cmtu??tp dlm agama hindu ade la sume 2...

ish melalut lak aku ni...hahaha...k2 smbg cter...so mse aku smpai 2 salam la dgn penyambut tetamu..mse tgh dok salam dgn 3 or 4 org 2,aku tgk cikgu skola rndh aku mse dlu2...cikgu Ariffin...aku tegur la die n tanye knl ke x smbil gtau name...die ckp la xknl...pstu aku ckp la name ayah aku br la die knl...die ckp dh bsr dh skrg xknl dh....hahaha lyn kn jela....pstu aku mnte diri nk g mkn....huhuhu

aku g b2 dgn kwn..pstu mse tgh mkn,kwn aku yg mrangkap ank tuan umh ni tnye aku...sorg jeke...aku mse 2 tgh kunyah nasi so tnjuk jela kwn aku kt dpn meja aku...die tnye adk ke....aku yg mse 2 mmg nk tgelak d watnye...mne x,kwn aku 2 1 umo dgn aku tp ade org igt adk aku...ish xsesuai!utk mkluman mmg dh byk kli la org pk die umo bwh dr aku...huhuhu


.....aku nk gelak lg...hahahaha!

4 ulasan:

puteriann berkata...

dr entry abg :cume tggl aku je yg lum lg dok atas pelamin...hahahaha

komen ayg : tak la da too...amin.....hahhaa

mim berkata...

no komen...lalala

puteriann berkata...

uiks...nak kena ke ckp no komen...patut beri lebih komen dekat soalan mcm too....

mim berkata...

ooo nk lbih komen eh...k2...utk soalan td 2 xdpt di pastikan...tgu & lht je jike segalanye berkemungkinan...jodoh,prtemuan,ajal & maut semuanye ktentuan tuhan...kte sbg hamba-Nya hanye mampu bserah serta percaya pd qada' & qadar yg merupakan slh 1 rukun iman..huhu..mmm ckup x komen ni?