mim-blog86

Sabtu, Januari 03, 2009

Hidayah Tahun Baru

Pd ptg 1 Januari 2009 lps aku mndi,ati aku trus tgerak utk solat zuhur..mase tu ayh aku dah kuar g amik mak blk keje..aku pun bsiap2 utk tunaikn solat,mse tu jam lbh kurg kul 3lbh..aku pun solat sprti biase dr 1 rakaat ke 2 dan 3rakaat,bile msuk rakaat yg ke 4,mase tu aku tgh bace surah al-fatihah..tibe2 ati aku trase sebak tp aku trus wat smpai slesai slt.. prasaan sebak n sayu tu smakin aku rasekn apabila aku bace "astaghfirullah al 'azim al lazi la ilaha illa,huwal haiyyul qayyumu wa atuubuilaik.."aku alunkn dgn pnuh pghytn..dan serta mrta ade air jrnih jatuh dr klopak mataku..smakin aku ulangi bacaan tu smakin laju airmataku jtuh bcucuran..Ya Allah,adakh ini hidayah yg Engkau tlh berikn kpd ku?aku bdoa kpd Allah s.w.t srta mbace sdkt al-qur'an..airmata trus mnitis tnde syhdu..dan jiwe aku trase sgt tenang n damai pd saat itu..dan drpd kjadian tu aku btekad utk mndekatkn dri aku dgn Allah..smoge prubahn pd dri aku ni akn kekal slamanya,insyaallah..aku nak trus bsolat..bile aku bsolat n bdoa kpd Allah,ati aku tenang..sbnrnya tak byk org yg trplh utk mndpt hdyh dr Yg Maha Esa ni,dan aku sgt bsyukur smpena thun br 2009 ni aku trplh utk nndpt hdyh dr Allah..syukur alhamdulillah!

Tiada ulasan: